Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

måndag 12 november 2012

Vecka 46

Hej hopp!

Den här veckan har varit väldigt jobbig, jag har mest bara legat i sängen och varit allmänt förvirrad och helt slut. Men nu mår jag mycket bättre och nu har jag äntligen bestämt mig för ett beslut som jag mår mycket bra över, nämligen att jag ska hoppa av programmet. Eller jag har hoppat av rättare sagt, idag har jag ringt och farit runt som en galning, jag har pratat med studievägledarna, meddelat Csn, sagt upp lägenheten (ska ha en visning på onsdag så det verkar som att jag slipper betala hyran för uppsägningstiden!!) och sagt upp min hemförsäkring (jag ska få pengar tillbaka, väldigt behövligt för en fattig person!!).
Dessutom har jag sökt ett jobb i Ljusdal som jag kommer att ha en telefonintervju om till veckan, jag har lagt upp lite möbler på blocket som det verkar som att jag kommer få sålt och jag har börjat städa ur lägenheten. Det har varit fullt upp dom senaste dagarna rättare sagt! Men allt känns i alla fall jättebra :)

Förklaring till varför jag har hoppat av och ska flytta hem:

Jag har varit vikarie på en skola i ett år då jag mest har varit på fritids och tyckt att det har varit jättekul, jag valde trots det att plugga till lärare f-3, dels på grund av att jag tycker att det är ganska kul, men mycket för att jag vet att jag kommer få jobb som det och att statusen och lönerna kommer öka mer och mer. Det jag har känt nu är att jag egentligen inte är så intresserad av läraryrket som jag hade trott/hoppats, jag vill hellre jobba på fritids. Jag tappade därför motivationen mer och mer och pluggandet blev bara jobbigare och jobbigare = jag mådde bara sämre och sämre..
Anledningen till att jag väljer att flytta hem och inte bo kvar här och skaffa jobb är dels på grund av att jag har hyra och mat som ska betalas och får jag inget jobb direkt kommer det vara väldigt svårt att få ihop det, men också för att jag, trots att jag älskar att åka till Örebro/Kumla på somrarna och träffa släkten, inte känner mig hemma här. Jag trivs bättre norrut, där det finns mycket skog, det luktar natur och det är allmänt vackert. Örebro är också vackert, men det är inte mitt vackert, om ni förstår! Därför vill jag åka hem nu och försöka hitta något jobb, sen när jag väljer att plugga igen kommer jag att söka mig uppåt istället för neråt.

Nu har ni fått en liten förklaring, det kan vara svårt att förstå och ni kan tycka att det är onödigt att hoppa av mitt i terminen, men jag måste prioritera mitt välmående, och bara på dom här dagarna känner jag att jag mår mycket bättre och har mer energi! :)

Stor kram på er alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar