Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

söndag 28 oktober 2012

Vecka 43

Den här veckan hade jag mina sista dagar på VFU:n. I onsdags på FN dagen var föräldrarna till en japansk pojke på skolan och pratade om Japan, det var jätteintressant att lyssna på, sen fick vi smaka godis och grönt te, vilket inte alls var gott tyvärr.. Och så hade dom gjort origami figurer till alla, jag förstår inte hur dom orkade men det var jättekul i alla fall!

I torsdags träffades vi i studiegruppen för att diskutera likheter och skillnader i våra VFU perioder, det diskuterade vi sen på seminariet i fredags. På kvällen var jag, Annasara och Jennifer på hounted house på kåren, det var jättekul att se alla olika utklädnader, vissa hade lagt ner sjukt mycket tid verkade det som! Jag hade däremot ont i huvudet så därför blev det inte så sent, men det var kul!

Igår låg jag i sängen hela dagen och bara chillade, det var riktigt skönt och efterlängtat att bara kunna vara utan att tänka en massa :) På kvällen åkte jag till  min syssling Maja, vi lagade mat och pratade i flera timmar, jag åkte hem kvart över 1, så det var tydligen valbehövt med en riktig pratstund!

Idag har jag tvättat, pluggat och tagit en promenad för att handla middag. Det blev kyckling i ugn (jag hatar att jag inte har en fläkt, brandvarnaren började pipa och nu vet jag inte hur jag får upp den igen!!) och sallad, riktigt gott! Till efterrätt blev det fruktsallad och oboy-grädde, ibland måste man få lyxa till det, även fast man är själv! :) Nu ska jag läsa lite mer och sen kolla på Partaj, sen blir det bingen för imorgon ska jag till skolan kl. 8 och ha introduktion till den nya delkursen, didaktik och lärande. På torsdag åker jag hem, jippie! :D

Ses snart alla underbara, Puss! <3 p="p">


                                          







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar