Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

söndag 14 oktober 2012

VFU och bad

Denna vecka har jag haft VFU, det har gått jättebra! Vissa dagar har varit jobbigare, det har varit magsjuka (jag slapp se, tack gode gud..) och allmänt kaos men det är väl sånt man får vara beredd på när man är förskolklass lärare.. Det har varit ganska jobbigt att gå upp tidigt, det tar ett tag innan man kommer in i det, men i fredags när jag cyklade till skolan kl 6 var det helt underbart! Det var kallt och friskt, frosten lyste som diamanter i gräset, stjärnorna lyste på himlen och jag hade mysig musik i öronen. Det var som meditation, jag har aldrig njutit så mycket av en cykelresa!
Fredag kväll blev väldigt lugn, jag var galet trött när jag kom hem!

Igår var jag och Ante på gustavsvik badet, det var så grymt kul! Det är inte så stort där, men det räckte åt oss, några roliga rutschkanor och sköna bubbelbad. Dessutom tävlade vi om vem som vågade hoppa från 7,5an (båda är höjdrädd) och självklart så vann ju jag, jippie! Men jag gör aldrig om det,  det var så sjukt läskigt och mina ben var som spagetti en halvtimme efter!
När vi kom hem tog vi det bara lugnt, läste bok, kollade på film, osv, en riktigt lyckad dag helt enkelt :)

Idag ska vi ha en städdag, tråkigt nog.. Jag ska alldeles snart gå ner till tvättstugan och tvätta som en galning, jag förstår inte vart all tvätt kommer ifrån! Ikväll ska vi gå på bio, taken 2, med Annasara och hennes pojkvän Jonathan, det ska bli kul!

På återseende, ha det bäst! kram

 Självporträtt av barnen!

 Höst utanför mitt fönster

 Jag är cool som hoppade från den näst högsta!

Gustavsvik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar