Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

tisdag 21 december 2010

Jullov

Idag var sista dagen i skolan för mig, det firades med jultomtar i powerpointen på rättskunskapen och lekar på historian! Efter skolan följde Tina med mig hem en sväng. Vi spelade kort (såklart!), åt toast och sånt där allmänt mys :)

Jag har även badat och sovit (även det såklart!) och hjälpt mamma att göra chokladkola. Just nu ligger jag i sängen och kollar på madicken och längtar till sommaren. Visst jag längtar ju till julafton såklart, men efter det kan det få bli sommar tycker jag! Det finns liksom inge kul med vintern längre, man har tröttnat på att vara ute och gräva tunnlar och åka pulka hela dagen, jag har ingen skoter så det kan jag inte åka och jag tycker inte om att åka i backen. Då finns det bara att sitta inne och ha tråkigt kvar.. Ne tacka vet jag sommaren! Så, nu har jag fått klaga av mig lite ;D

Imorgon ska jag sova tills jag vaknar, helt utan väckarklocka, och sen bara ligga i sängen och slappa hela förmiddagen, bara för att jag kan!


Dagens filmcitat:
"Abbe får jag hålla dig i handen? Jag ser bättre då." - Madicken på Junibacken



Imorgon jag hela dagen kan sov(a), för nu har jag jullov!




If only..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar